Latest Entries »

Salam

Salam semua..yeah!inilah blog pertama ak..akhirnya ak berblog jugak..keh3…untuk yang memula neh agak susah la.nk kne xplore dulu sme function n care2 nk setting neh…xpe2 perkembangan neh sekejup je…tggu la dlm mase 2  3 hari lagi…haha…mesti best..

Advertisements

Kapan Kita.

Kapan kita,

utuh melihat persandingn mereka,

pertalian erat dua hati,

Laksana Hawa dan Adam,

menjadi ikrar mahar tujuh chinta,

Renangan gempita tujuh lautan,

membujur lalu hamparan tujuh benua,

Sehingga kini aku menunggu,

Detik itu kita ketemu.

Kapan kita,

tegar gantung cinta itu,

Perasaan datang dan pergi,

hilang dihembus pawana,

angin usang yang tak bertepi,

hanya mengharap kepulan rindu,

menjadi gemawan indah chinta,

melindung dan menjaga,

masjid suci kita nanti,

Sehingga kini aku menunggu,

Detik itu kita ketemu.

Kapan kita,

tahan genangan air mata duka lalu,

sebuah ulangan episod biasa,

antara aku dan kamu,

soldadu cemburu dan rindu bersatu,

amarah amukan nafsu,

melanar manisan chinta,

menjadi laut yang tidak berpantai,

kusut yang tidak mungkin terurai,

Sehingga kini,

Detik itu kita ketemu.

Kapan kita,

Gersang menunggu chinta,

hantaran hati sebuah perasaan,

bersama balasan dulang emas perak,

arakan mempelai anyaman kasih,

harum renjisan mawar,

bersemi chinta dalam sebuah taman,

beradu lalu memburu asmara,

Sehingga kini aku masih menunggu,

Detik itu kita ketemu.

Kunang-kunang

Kunang-kunang

Aku dan kamu,
Bersama melihat cahaya,
Kemilau cahaya indah,
Cahaya sang kunang-kunang,
Aku dan kamu pasti,
Itulah dia, itulah cahaya.

Terbang ceria kala senja,
Seumpama aku dan kamu,
Sapaan pertama dulu,
Panahan pandangan mata,
Merungkai sebuah cinta agung,
Yang akan terus merona,
sampai masa aku cemburui kamu.

Sekumpulan kunang-kunang itu,
Berkejaran antara mereka,
Persis perasaan aku dan kamu,
meronta-ronta pada saat hilang,
terkedu kala tiba,
Hambatan nafsu mengikat dua,
Terkulai lemah,
Dalam sebuah dakapan cinta.

Tiba saat kunang-kunang lemah,
Tiada daya, tiada cahaya,
Malap,
Rebah aku dan kamu bersama,
Hanyut dibuai persada roh,
Cahaya aku malap kamu,
Cinta kamu pudar aku,
Gelap dan meraba sendiri,

Hayat kunang-kunang sudah tiba,
Hayat cinta aku dan kamu,
Cinta sang kunang-kunang.

Irfan, 12.25pm, 13 Jan 09

kunang

Peluru.

Saat ini, ak amat memerlukan sebutir peluru.untuk ape?…ak perlu menyelesaikan sesuatu..hehe..sesuatu yg ak rase perlu di kisar, di tumbuk, dilumatkan dari ingtn.tapi ak nk cara yg paling senang.PELURU.mangsa?…ade la..haha..sebutir peluru yang mampu memusnahkan segala-galanya…destroy them in one blast!!!..bile?…ble mase yang seswai dan tuhan akan tentukan ble ianya akan berlaku…bersedialah…=p

Pekajang.

Padilah padi..padilah padi..huhuh..ak nk thanx kt sme kwn2 tarian ak.ak cam bertuah dpt masuk sme yg ak nk.n alhamdulillah ak dpt mengcungkil bakat yang xseberapa nk ad dlm diri ak neh…berkat gak la dri sme kwn2..ak hampir berjaya..cume beberapa maslah dlm tarian ak akn cube atasi.aku cube menyelami hikmah semua ini..pekajang….haa…nnti ak akn post picture tarian k..tgguuu..he

010109.

Bermula lah.ak seru suatu permulaan baru.ak galas permintaan itu.ak sedia menjadi sesuatu….Ya Allah, tolonglah hamba-Mu ini…sederapan menuju satu….bersatu…menyatu…disatu…cool..yeah!

Selamat Tahun baru…xkire la…Maal Hijrah r Masihi.hurm..sempena tahun baru, bulan baru, angka baru neh..segalanya ak nk kalo bleh yang baru2 sahaja.yang lama2 same2 kite jadikan inspirasi dan ‘pagar’ dalam hidup kite.kalo yang baek..jadikan lebih baik…kalo yang buruk..pudarkan.bersama kita membina impian yang positif….azam ak taun neh sempoi jek….POSITIF…..ak perlu eksperimen taun neh…ak nk tgk dlu setakat mane perjalanan hidup ak kalo smenye positif n indah.ad la nnti ak nk wat cmne..cume skang ak nk kna biasakan diri dgn nilai2 yang elok2….btw..semalam g bukit bintang..fuhhh   syok gle….pe yang syok..ad la….frust?..ad jugak..ble xdpat me’metik’ bunga yang kite nk kn..tapi xpe la..kenangan semalam ak jadikan yang terakhir buat 2008.2009?….ak bukan ak lagi seperti yang kalian kenali…he

..they sprayed love on me...
..they sprayed love on me…
..frens..

Sedih.

Ya Allah!…ya Rabbi…sedih ak xdpt ditanggung lagi..nk adu pd sape?..nk aju pada sape?..nk ratap kt sape?..nk luah pada sape?…sahabat yang pada mulenye baik..rupenye musang berbulu ayam.manusia yang mulia di hadapan kite adalah manusia paling hina di belakang kite.btol ckp ayah, hidup masih panjang, perlu pndai kalo nk berkawan.byk nasihat ak terima dari semua.semua yang ak kire boleh di panggil sebagai sahabat.sejati….kalo dierg fikir itu yang terbaek utk dierg, biarkanlan dierg dan ak perlu teruskan hidup ak.mengejar cita2….mungkin salahnya pada ak, mungkin ad hikmah yang akan dtg nnti, mungkin suatu pengajaran dlm kehidupan supaya lebih matang dan berhati2.ak berdoa kepada-Nya, suluhkan sinar cinta, suluhkan sinar hidayah, suluhkan kematangan.ak mungkin memerlukan mama ak seperti dlu.sekurang-kurangnya ak ad tempat mengadu….tapi 2 sme dulu.ak memerlukan seseorang, sesuatu, untuk memahami diri ak…ak perlukan…=(

Entah.rase sakit dlm badan ak neh semakin pedih.ak xtau nk luahkan pada sape.sape yang dpt tlg ak?…ak begitu sakit..tiada ubat yang mmpu nk sembuhkan…..harapkan pagar.pagar makan padi…ak dah mula sukar nk percayakan sesape dah.sebab sme kenangan dulu ak terime pengajarn neh.smenye pandai.talam dua muke.depan kite baek2…n elok je..tapi ble kt belakang..jadi laen plak.ak pantang.sakit sgt2….rasa sakit neh wat ak jadi sedey…ntah la…

1+2=4 ?

hurm..pening ak memikirkan sme perkara2 yang ade kt sekeliling ak skang.cmne nk wat pun ak tatau.cmne nk uruskan pun ak tatau.cmne nk settlekan pun ak tatau.pendek kate xde penyelesaian r.ak pun xtau.cmne nk jadikan perkara2 yang kite hadapi dengan betul!…betul ke pe yang ak wat nnti?..yakin ke xde org akan terase ngan tindakan ak?….ak cube menjadi manusia biasa.menjalani kehidupan seperti manusia yang lain.berkawan, berkeluarga yang sempurna, kehidupan yang indah…tapi gagal sentiasa ad dihadapan.penat ak berpura-pura mengatasi.tapi ntah la…atau ak yang merumitkan keadaan….kalaulah………

Malam Emas Asasi

Malam Emas Asasi

Itu vs. Ini

Susah idup neh kalo kna pilih antara itu dan ini.hurm..kalo pilih yang itu, yang ini cmne plak.cmne plak kalo kite xnak ilang yang itu, cmne nk reserve yang ini?…cmne plak kalo kite nk kedua-duanye n xnk ilang smenye?….cmne plak kalo kite ilang smenye?……..itu n ini…sme nye susah.musti ad yang aggap kna pilih yang mane lebey penting dri pilihan yang ad.tapi 2 r…kalo lah idup neh ad mesin yang dapt detect priority 2 senang cm2 jek.settle…tapi 2 r…org cm ak neh ske anggap smenye penting2.so, adakah ini maslah ak or 1 kelebihan utk ak…??????piccaz0881